Woonadviseur

Celine

Celine werkt sinds maart 2018 bij Homestudios. Na een meerjarig verblijf in het buitenland, werd Celine bij terugkomst geattendeerd op de vacature van Woonadviseur. Celine heeft een achtergrond in Marketing & Communicatie. Opgegroeid in een gezin waar techniek centraal staat, heeft ze altijd al een sterke affiniteit met techniek, bouw en interieur gehad. Na terugkomst, sprak de combinatie van klantcontact, verkoop en techniek die terugkomt in de baan van woonadviseur in combinatie van de nieuwe manier van werken bij Homestudios met een fysiek  experience center haar aan. Juist de fysieke en visuele ervaringen die we onze kopers kunnen bieden is echt een meerwaarde

Wat houd je rol als woonadviseur in?

De rol is heel breed. Je adviseert (toekomstige) bewoners over wat er allemaal komt kijken bij een nieuwbouw woning en welke keuzes ze kunnen maken. Daarnaast ga je ook samen kijken naar hun woonwensen. Je begeleidt ze door het fysieke centrum en door goed te luisteren naar de wensen is het de kunst om deze door te vertalen naar hun uiteindelijke droomhuis. Je moet je kunnen aanpassen aan veel verschillende woonwensen en stijlen die misschien niet bij je passen. Toch moet je dan in staat kunnen zijn om verder te denken en kopers te verrassen met opties waar ze zelf nog niet over na hadden gedacht. Vervolgens werk je deze gesprekken uit en stem je, afhankelijk van de situatie, de uitkomst af met onze technisch design afdeling, met het projectteam, de tekenaar of met de collega’s op de bouwplaats. Zo probeer je te borgen dat alles ook loopt zoals we van te voren met de kopers afgesproken hebben. Je moet je als woonadviseur eigenlijk als een duizendpoot met helikopterview als Kameleon kunnen gedragen.

Wat maakt het werken bij Homestudios uitdagend?

Je hebt een centrale rol en schakelt aan de ene kant met de kopers en aan de andere kant met de collega’s die er voor moeten zorgen dat de woning inclusief alle gekozen opties wordt gerealiseerd. Homestudios is sinds dit jaar open en dat merk je. Niet alle paden zijn nog uitgestippeld en het wiel moet soms echt opnieuw uitgevonden worden. Dat moet bij je passen. Ik vind het juist heel gaaf dat dit veel kansen biedt om zelf invulling te geven aan het werk dat je doet. Je gaat in dat opzicht echt mee in het bredere leerproces van de organisatie. Daarbij werk je bij een groot en landelijk bedrijf. Je werkt aan grote projecten waar veel mogelijk is, maar niet alles. Het is dus goed om je er bewust van te zijn dat je altijd na moet gaan of wensen van kopers uitvoerbaar zijn. We bouwen in dat opzicht geen kavels waar bijna elke wens een-op-een overgenomen kan worden. Je moet dus soms ook nee kunnen verkopen. Dat is lastig, maar het is de kunst om de communicatie met de koper positief te houden. Gelukkig is de collegialiteit bij Homestudios heel hoog. Er lopen veel projecten en het is hard werken, maar dan is het prettig dat je binnen een enthousiast en gemotiveerd team werkzaam bent. Ik voel me hier als medewerker als een vis in het water. Het is een inspirerende werkomgeving met een fijne en warme uitstraling. Je moet mij in dat opzicht niet in een saai grijs kantoortje stoppen, dit past veel beter bij mij.

Hoe kijk je terug op je eerste negen maanden bij BAM en Homestudios?

Toen ik begon in mijn rol als woonadviseur ben ik betrokken bij de start van Klinkerbuurt III, onderdeel van de Schoemakerplantage in Delft waar we nog op de oude manier bewoners begeleidden. Nu heb ik het project Park Quatrebras in Badhoevedorp vanaf het begin opgestart en begeleid ik de kopers door Homestudios. Het enorme voordeel van de opzet bij Homestudios is dat je op een hele andere manier door het keuzeproces en de voorbeeldwoningen heen gaat. Je krijgt een ander contact met de kopers; het is veel minder statig en je bent veel meer aan het adviseren dan aan het verkopen. De kopers die hier komen beseffen nu veel meer wat er belangrijk is in een woning, omdat ze hier echt zien wat mooier en/of functioneler is. Dat maakt het werk leuker en makkelijker en tegelijkertijd het contact met je kopers intensiever.

Wat is de kracht van Homestudios?

De ervaring die we onze kopers hier bieden is uniek in de markt. Er zijn meerdere bouwers die op een bepaalde manier beleving willen bieden bij de koper, maar hier ervaar je echt een 360 graden beleving bij wijze van spreken. Daarbij ondersteunen we kopers vanaf oriëntatie tot en met wonen. Dat doen we natuurlijk hier in het centrum, maar ook digitaal in eigen Homestudios ‘mijnomgeving’ van de koper. Een plek waar de koper alles terug kan vinden op het gebied van keuzeopties, documentatie en waar we ook gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren.

Wat geeft je voldoening in het werk?

Ik kijk er naar uit om straks m’n eerste project van A tot Z te kunnen afronden. Van de verkoopmanifestatie tot het moment dat de laatste bewoners de sleutel krijgen van hun nieuwe thuis. Je hebt altijd kopers die je omhelzen, maar ook kopers die gedurende het proces wat minder blij kunnen zijn. Ik vind het een uitdaging om dat contact dan alsnog goed te houden en hopelijk om te kunnen buigen zodat de kopers weer blij met ons zijn. Het geeft toch een kick als mensen hier met een goed gevoel naar buiten lopen en hun wensen & dromen in vervulling hebben zien gaan.

Wil jij net als Celine werken als woonadviseur bij Homestudios?

Bekijk de vacatures